Гуляем самі, гуляйце з намі

Назва гульні “ Марское падарожжа”  

 

Узроставая адраснасць: выхаванцы сярэдняй групы (ад 4 да 5 гадоў), старшай (ад 5 да 6 гадоў).

 

Гульнявы матэрыял і абсталяванне: гульнявое поле - імправізаванае “мора”, падзеленае на квадраты, сцяжок (для абазначэння порту), сундук з гульнявымі заданнямі (карта марскога шляху, карткі – сімвалы з выявамі геаметрычных фігур,   закладкі з карыснымі спасылкамі (QR –кодамі), атрыбутыка для гульцоў: марскія бесказыркі, выратавальны круг,  драўляныя палачкі радыста для перадачы жывой радыёграмы

Дыдактычная  задача:

Развіваць  уменне знаходзіць месцазнаходжанне аб’екта на гульнявым полі.

Развіваць  рытмічны слых, уменне ўспрымаць музыку ў адзінстве з рухам, арыентацыю ў прасторы.

Выхоўваць жаданне актыўна праяўляць сябе ў творчай дзейнасці, выхоўваць культуру ўзаемаадносін.

 

Гульнявая задача: Згодна зададзенаму ўзору (напрамак, рытмічны малюнак) правесці па моры судна.

 

Гульнявыя дзеянні:     Скакаць  адзін за даным, паслядоўна ўступаць ў гульню  адпаведна  зададзенаму рытму, сінхронна і рытмічна выконваць падскокі ў зададзеным тэмпе і напрамку.

 

Гульнявыя правілы:

         Уступаць у гульню неабходна строга ў адзначаны час, выконваць падскокі зладжана.  Карабель  павінен рухацца па гульнявым полі “моры” не разгубіўшы членаў сваёй каманды. Маршрут будзе лічыцца завершаным, калі апошні член каманды дасягне берагу.

 

 Ход гульні:

Дзеці, мы з вамі занаходзімся на неабітальным востраве. Для таго, каб вярнуцца дадому членам каманды неабходна выканаць заданні, якія схаваныя ў сундуку піратаў.

  1. “Узнавіць карту - схему маршруту”

Кожны з гульцоў бярэ выяву з часткай агульнай карты і знаходзіць адпаведнае месца на гульнявым полі “моры”.

  1. “Трымаем курс дадаму”

Карабель   дасягне порту  пры ўмове, калі ўсе члены каманды зладжана будуць выконваць падскокі. Кожны з членаў каманды заходзіць на палубу ў строга адзначаны час. Радыст перадае “жывую радыёграму”: адбівае драўлянымі палачкамі рытмічны малюнак ( у якасці ўскладнення рытічны малюнак можа быць прапанаваны ў розным тэмпе).

Калі судна пачынае “цярпець крушэнне” капітан падымае ўверх выратавальны знак. Пасля гэтага карабель вяртаецца ў пункт адпраўкі,  робіцца наступная спроба.

Члены каманды, якія дабраліся да берага да берага, збіраюцца на сушы пад сцяжком і чакаюць наступных членаў каманды, не перашкаджаючы іх руху.

 

Заданне лічыцца выкананым, калі ўсе члены каманды дабяруцца да канчатковага прыпынку адзначанага сцяжком.

 

У парадку ускладнення дадзенага варыянту гульні гульцы могуць выконваць падскокі мяняючы зададзены алгарытм дзеяння: напрыклад: змяняць  напрамак руху па гульнявым полі ў адпаведнасці з задумай дарослага, скакаць узяўшыся за рукі і г.д.

 

Рэкамендацыі па выкарыстанні ва ўмовах сямейнага выхавання:

 

Для бацькоў прапанаваная гульня дазволіць з карысцю арганізаваць вольны час са сваімі дзецьмі, не патрабуе матэрыяльных затрат і доўгай папярэдняй падрыхтоўкі. Гульнявое поле (імправізаванае мора) можа быць разбіта на любой гарызантальнай паверхні рознымі спосабамі (крэйдай на асфальце, шнурком на траве).

Варта праявіць крышку фантазіі і адразу ўзнікне мноства варыянтаў гульні. У арганізацыі гульнявой дзейнасці карыснымі будуць і прапанаваныя QR –код са спасылкай на аўдыёзапіс музычнага твора, размешанага на сайце ўстановы дашкольнай адукацыі.

 

Прапанаванае гульнявое поле можа быць базай для рэалізацыі зместу  слоўна – рухальных гульняў . Напрыклад:  “Назаві слова з пэўным гукам”, “Назаві адным словам”, “Каму што трэба для работы”, “Правільна – няправільна” і г.д.. можа быць выкарыстана і ў групавых і індывідуальных гульнях спаборніцтвах “Хутка вазьмі, хутка пакладзі”, “Мяч над галавой”, “Спартыўная адгада- ка”. У ролі вядучага можа выступаць як дарослы  так і дзіця.

Прапануем вам скарбонку гульняў і гульнявых практыкаванняў, якія могуць выкарыстаны ў час падарожжа.

Згарнуць

Узнавіць карту-схему маршруту

Трымаем курс дадому