Асноўнымі мэтамі дзейнасці ўстановы дашкольнай адукацыі з’яўляюцца забеспячэнне рознабаковага развіцця ранняга і дашкольнага ўзросту ў адпаведнасці з яго ўзроставымі і індывідуальнымі магчымасцямі, здольнасцямі і патрэбамі, фарміраванне ў яго маральных нормаў, садзейнічанне ў набыцці ім сацыяльнага вопыту.
Асноўнымі задачамі ўстановы з'яўляюцца:
- забеспячэнне дашкольнай адукацыі выхаванцам у адпаведнасці з адукацыйнымі стандартамі дашкольнай адукацыі;
- далучэнне выхаванцаў да агульначалавечых і нацыянальных каштоўнасцей;
-выяўленне і развіццё індывідуальных здольнасцей і інтэлектуальна- творчага патэнцыялу выхаванцаў;
-забеспячэнне пераемнасці дашкольнай і першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі;
-фарміраванне культуры сямейных зносін, каштоўнасных адносін да сям’і;
-стварэнне ўмоў для атрымання адукацыі выхаванцамі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця і аказанне ім карэкцыйна-педагагічнай дапамогі;
-ахова здароўя выхаванцаў, фапміраванне асноў здаровага ладу жыцця.
Установа дашкольнай адукацыі у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь ажыццяўляе наступныя функцыі:
- рэалізацыя адукацыйных праграм дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з нтэлектуальнай недастатковасцю, праграмы выхавання і абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы:
- стварэнне ўмоў для выхавання, навучання і развіцця дзяцей ранняга і дашкольнага ўзросту, іх сацыялізацыі;
-стварэнне ўмоў для фарміравання асноў патрыятызму і нацыянальнай самасвядомасці, далучэнне да агульначалавечых каштоўнасцей;
-стварэнне бяспечных ўмоў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу;
-ахову здароўя выхаванцаў, абарону іх правоў;
-стварэнне ўмоў для паўнавартаснага фізічнага развіцця выхаванцаў на падставе фарміравання здаровага ладу жыцця;
-забеспячэнне сацыяльна-псіхалагічнай падтрымкі выхаванцаў і аказанне ім псіхалагічнай дапамогі;
-забеспячэнне магчымасці сваечасовага і паўнавартаснага пераходу на наступную ступень адукацыі;
-стварэнне ўмоў для павышэння кваліфікацыі і праяўлення творчай ініцыятывы педагагічных работнікаў;
-стварэнне ўмоў для забеспячэння якасці адукацыйных паслуг, у тым ліку на платнай аснове.