Парады кіраўніка фізічнага выхавання

Паважаныя бацькі! Старайцеся актыўна ўдзельнічаць у аздараўленні свайго дзіцяці.
Разгарнуць
  • Не толькі расказвайце яму, што трэба рабіць, каб не хварэць, але і асабістым прыкладам паказвайце карысць для здароўя выканання правілаў асабістай гігіены, ранішняй зарадкі, гартавання, правільнага харчавання.
  • Навучыце дзіця няўхільна выконваць гігіенічныя патрабаванні да чысціні цела, бялізны, адзення, жылля.
  • Прывучайце дзіця будаваць свой дзень, чаргуючы працу і адпачынак. Нішто так не шкодзіць нервовай сістэме дзіцяці, як адсутнасць рэжыму дня. Рытм жыцця, які прадугледжвае заняткі фізічнымі практыкаваннямі і спортам, прагулкі і гульні на свежым паветры, а таксама паўнавартаснае харчаванне і моцны сон — лепшая прафілактыка стомы і хвароб.
  • Дапамажыце дзіцяці авалодаць навыкамі самакантролю за здароўем, асабліва пры выкананні фізічных практыкаванняў. Для гэтага завядзіце дзённік назіранняў і запісвайце разам з дзіцем дадзеныя аб яго фізічным стане: вагу (маса цела), рост, частату пульса, самаадчуванне (сон, апетыт і г.д.).
  • Навучыце дзіця правільна карыстацца натуральнымі аздараўленчымі фактарамі - сонцам, паветрам і вадой. Выхоўвайце ў дзіцяці імкненне і звычку да гартавання арганізма.
  • Памятаеце, што ў руху-жыццё. Займайцеся разам з дзіцем спортам, больш гуляйце на свежым паветры. Здаровы лад жыцця, які культывуецца ў сям'і, — заклад здароўя дзіцяці.
  • Арганізуйце дзіцяці правільнае харчаванне і выхоўвайце станоўчае стаўленне да захавання рэжыму харчавання. Дзіця павінна ведаць, якія прадукты карысныя, а якія шкодныя для здароўя.
  • Навучыце дзіця элементарным правілам прафілактыкі інфекцыйных захворванняў: трымацца далей ад тых, хто кашляе і чхае; не карыстацца чужым посудам або зубной шчоткай; не апранаць абутак або галаўныя ўборы іншых дзяцей. Калі дзіця хворае само, чхае і кашляе, яно павінна ведаць, што трэба прыкрываць рот і нос маскай або хусткай, не гуляць з сябрамі, выконваць прызначэнне доктара.
  • Пазнаёмце дзіцяці з правіламі бяспечных паводзін у доме, на вуліцы, на адпачынку і вучыце яго выконваць гэтыя правілы, каб пазбягаць сітуацый, небяспечных для жыцця.
  • Чытайце навукова-папулярную літаратуру аб узроставых і індывідуальных асаблівасцях развіцця дзіцяці, пра тое, як навучыць яго ўмацоўваць сваё здароўе.

Літаратура:

  1. Власенко, Н.Э. Влияние физических упражнений на морфофункциональное развитие детей 2-3 лет / Н.Э. Власенко, М.М. Борисова  // Пралеска. – 2017. – № 3. – С. 5–9

Падрыхтавала: кіраўнік фізічнага выхавання Кутас Г.Б.

Згарнуць

Здаровы лад жыцця ў дзіцячым садзе і дома

Захаванне здароўя і ўмацаванне імунітэту дзіцяці ў дашкольным узросце з'яўляюцца важнай умовай фарміравання здаровай асобы.
Разгарнуць

    Да 7 гадоў чалавек праходзіць вялікі этап свайго развіцця, які больш не паўторыцца за ўсё яго жыццё ніколі. Менавіта ў гэты час ідзе ўзмоцненнае фарміраванне органаў, ад якіх, па сутнасці, залежыць далейшае жыццё маленькага чалавека. Таму вядзенне ЗЛЖ у дашкольным узросце адыгрывае найважнейшую ролю ў развіцці дзіцяці.

   Фарміраванне любові да здаровага ладу жыцця, да карысных звычак, захаванне і ўмацаванне здароўя — адны з асноўных задач установы, дзе дзіця праводзіць максімальную колькасць часу. Аздараўленне ў дзіцячым садзе прадугледжвае цэлы шэраг мерапрыемстваў: ранішняя гімнастыка, прагулкі і экскурсіі, прадуманае харчаванне, разнастайныя дыдактычныя гульні, якія спрыяюць пазнаванню асноў здаровага ладу жыцця, а таксама мноства паўсядзённых заняткаў, якія прывучаюць дзіця клапаціцца пра сваё здароўе.                                                                       Але фарміраванне здаровага ладу жыцця павінна праводзіцца не толькі сіламі выхавальнікаў. Гэта вялікі ланцужок, у які абавязкова павінны быць уключаны законныя прадстаўнікі. Што ж яны могуць зрабіць для гэтага? Забяспечыць неабходныя ўмовы здаровага ладу жыцця.

* Знаходжанне на свежым паветры. Прагулка з'яўляецца адным з істотных кампанентаў рэжыму. Гэта найбольш эфектыўны від адпачынку, добра аднаўляе зніжаныя ў працэсе дзейнасці функцыянальныя рэсурсы арганізма, і ў першую чаргу – працаздольнасць. Знаходжанне на паветры спрыяе павышэнню супраціўляльнасці арганізма і загартоўвае яго. Пасля актыўнай прагулкі ў дзіцяці заўсёды нармалізуецца апетыт і сон. Прагулка павінна праводзіцца ў любое надвор'е, за выключэннем асабліва неспрыяльных умоў. Пры гэтым адзенне і абутак павінны адпавядаць надвор'ю і ўсім гігіенічным патрабаванням. Падчас прагулкі нельга дапускаць, каб дзеці доўгі час знаходзіліся ў аднастайнай позе, таму неабходна змяняць іх від дзейнасці і месца гульні. Добра спалучаць прагулкі са спартыўнымі і рухомымі гульнямі.

* Разнастайнасць харчавання. У рацыёне дзіцяці павінны прысутнічаць агародніна, садавіна, кашы, малочныя прадукты. Пры гэтым любы прымус недапушчальны. Неабходна ўключаць у рацыён прадукты, багатыя вітамінамі А, У, З І Д, мінеральнымі солямі (кальцыем, фосфарам, жалезам, магніем, меддзю), а таксама бялком. Немалаважнае значэнне мае рэжым харчавання, гэта значыць захаванне пэўных інтэрвалаў паміж прыёмамі ежы.

* Захаванне асабістай гігіены . Дзіцяці неабходна засвоіць усе асноўныя гігіенічныя навыкі, зразумець іх важнасць і прывыкнуць сістэматычна выконваць іх правільна і хутка. Лепш за ўсё падаць асабісты прыклад (чыстка зубоў  двойчы ў дзень, мыццё рук, падмыванне, купанне, змена бялізны)..

* Захаванне рэжыму дня. Рацыянальны рэжым дапамагае працаваць усім органам таксама згодна з рэжымам. Правільна арганізаваны рэжым дня аптымальна спалучае перыяд няспання і сну дзяцей на працягу сутак, задавальняе іх патрэбнасці ў ежы, у дзейнасці, адпачынку, рухальнай актыўнасці і  дысцыплінуе дзяцей, спрыяе фарміраванню многіх карысных навыкаў, прывучае іх да вызначанага рытму.

* Законным прадстаўнікам варта памятаць пра тое, што яны з'яўляюцца прыкладам для пераймання ва ўсе перыяды жыцця для іх малога, і ад таго як павядзе сябе мама ці тата ў той ці іншай сітуацыі залежаць паводзіны і пабудова жыццёвых прынцыпаў дзіцяці.

                                              

Выкарыстаныя крыніцы:  Сайт:https://ddu65grodno.schools.by

Падрыхтавала: кіраўнік фізічнага выхавання Кутас Г.Б.

Згарнуць