- Не толькі расказвайце яму, што трэба рабіць, каб не хварэць, але і асабістым прыкладам паказвайце карысць для здароўя выканання правілаў асабістай гігіены, ранішняй зарадкі, гартавання, правільнага харчавання.
- Навучыце дзіця няўхільна выконваць гігіенічныя патрабаванні да чысціні цела, бялізны, адзення, жылля.
- Прывучайце дзіця будаваць свой дзень, чаргуючы працу і адпачынак. Нішто так не шкодзіць нервовай сістэме дзіцяці, як адсутнасць рэжыму дня. Рытм жыцця, які прадугледжвае заняткі фізічнымі практыкаваннямі і спортам, прагулкі і гульні на свежым паветры, а таксама паўнавартаснае харчаванне і моцны сон — лепшая прафілактыка стомы і хвароб.
- Дапамажыце дзіцяці авалодаць навыкамі самакантролю за здароўем, асабліва пры выкананні фізічных практыкаванняў. Для гэтага завядзіце дзённік назіранняў і запісвайце разам з дзіцем дадзеныя аб яго фізічным стане: вагу (маса цела), рост, частату пульса, самаадчуванне (сон, апетыт і г.д.).
- Навучыце дзіця правільна карыстацца натуральнымі аздараўленчымі фактарамі - сонцам, паветрам і вадой. Выхоўвайце ў дзіцяці імкненне і звычку да гартавання арганізма.
- Памятаеце, што ў руху-жыццё. Займайцеся разам з дзіцем спортам, больш гуляйце на свежым паветры. Здаровы лад жыцця, які культывуецца ў сям'і, — заклад здароўя дзіцяці.
- Арганізуйце дзіцяці правільнае харчаванне і выхоўвайце станоўчае стаўленне да захавання рэжыму харчавання. Дзіця павінна ведаць, якія прадукты карысныя, а якія шкодныя для здароўя.
- Навучыце дзіця элементарным правілам прафілактыкі інфекцыйных захворванняў: трымацца далей ад тых, хто кашляе і чхае; не карыстацца чужым посудам або зубной шчоткай; не апранаць абутак або галаўныя ўборы іншых дзяцей. Калі дзіця хворае само, чхае і кашляе, яно павінна ведаць, што трэба прыкрываць рот і нос маскай або хусткай, не гуляць з сябрамі, выконваць прызначэнне доктара.
- Пазнаёмце дзіцяці з правіламі бяспечных паводзін у доме, на вуліцы, на адпачынку і вучыце яго выконваць гэтыя правілы, каб пазбягаць сітуацый, небяспечных для жыцця.
- Чытайце навукова-папулярную літаратуру аб узроставых і індывідуальных асаблівасцях развіцця дзіцяці, пра тое, як навучыць яго ўмацоўваць сваё здароўе.
Літаратура:
- Власенко, Н.Э. Влияние физических упражнений на морфофункциональное развитие детей 2-3 лет / Н.Э. Власенко, М.М. Борисова // Пралеска. – 2017. – № 3. – С. 5–9
Падрыхтавала: кіраўнік фізічнага выхавання Кутас Г.Б.