Маленькі чалавек ідзе ў школу

Маленькі чалавек ідзе ў школу. Хвалююцца ўсё: і дзіця, і бацькі, і педагогі. Якім будзе яго шлях: цяжкім і цярністым ці лёгкім і радасным?

     Палегчыць гэты шлях павінны мы, дарослыя. Таму ў цяперашні час неабходнасць захавання цэласнасці адукацыйнага асяроддзя адносіцца да ліку найважнейшых прыярытэтаў развіцця адукацыі ў Беларусі.

      Разгляд арганізацыі педагагічнага працэсу ў дзіцячым садзе і пачатковай школе, зместу і методыкі навучання і выхавання дазваляе ўбачыць істотныя адрозненні.

   Для ўстановы дашкольнай адукацыі характэрна адсутнасць абавязковага мінімуму засваення інфармацыі і ацэнкі ведаў у балах, сумесныя бытавая, гульнявая, пазнавальная дзейнасць, нефармальныя зносіны з дарослым.

     У пачатковай школе амаль уся арганізацыя педагагічнага працэсу нацэлена на засваенне ведаў. Дзіця павінен быць гатовы не толькі да новай дзейнасці ў школе, але і да новага сацыяльнага становішча вучня, які мае свае правы і абавязкі. З пераходам з «хатняй» атмасферы дзіцячага садка ў больш афіцыйную абстаноўку школы жыццё дзіцяці пачынае падпарадкоўвацца сістэме строгіх правілаў.

    Пераемнасць - бесперапынны працэс выхавання і навучання дзіцяці, які мае агульныя і спецыфічныя мэты для кожнага ўзроставага перыяду. Гэта сувязь паміж рознымі ступенямі развiцця, сутнасць якой заключаецца ў захаванні тых ці іншых элементаў цэлага або асобных характарыстык пры пераходзе да новага стану.

       Аднак варта адзначыць, што пераемнасць двух этапаў вучэбна-выхаваўчага працэсу - у дзіцячым садзе і школе не зводзіцца, да псіхалагічнай і інтэлектуальнай гатоўнасці дзіцяці да навучання.

     Фарміраванне гатоўнасці да навучання ў школе азначае стварэнне ў дзяцей перадумоў для паспяховага засваення вучэбнай праграмы і ўваходжання ў вучнёўскі калектыў. Гэта працяглы і складаны працэс, мэтай якога з'яўляецца ўсебаковае развіццё дашкольнікаў.

    У адпаведнасці з гэтым, развіццё асобы дзіцяці на кожным новым для яго этапе ўключае тры фазы:

     Адаптацыю - засваенне норм і спосабаў, якія раяць бацькі і дарослыя, паводзінаў ва ўмовах ўзаемадзеяння з імі і дзяцей адзін з адным,
    Індывідуалізацыю - імкненне дзіцяці вылучыцца сярод іншых дзяцей, пазітыўна вызначыцца ў розных відах дзейнасці, арыентаваных не столькі на ацэнку іншых дзяцей, колькі на настаўнікаў і выхавальнікаў;
    Інтэграцыю - ўзгадненне неўсвядомленага імкнення дашкольніка пазначыць сваімі дзеяннямі ўласную асобу з гатоўнасцю дарослых прыняць у ім толькі тое, што адпавядае найважнейшай задачы - забеспячэнню пераходу дзіцяці на новы этап грамадскага выхавання - у школу.
     Установа дашкольнай адукацыі і школа нацэлены на рэалізацыю двух мэтаў - падрыхтаваць дзіця дашкольнага ўзросту да навучання ў школе і ў пачатковай школе закласці аснову для далейшага актыўнага навучання.